1. Online bestellen bij Plutosport.
2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
3. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
4. Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
5. Wat zijn de verzendkosten?
6. Hoe kan ik iets retour zenden?
7. Garantie
8. Vragen/ Klachten
9. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? 

Online bestellen bij Plutosport.
Online bestellen bij Plutosport.nl kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Bestellen is een fluitje van een cent. U volgt eenvoudig onderstaande stappen:

1. U surft door de internetshop Plutosport.nl. Wanneer u een interessant artikel ziet, kunt u hierop klikken.
2. Nu komt u op de productpagina uit, waar u meer informatie over het product vindt en het kunt bestellen.
3. Als u het artikel wilt bestellen, selecteert u de juiste maat en u klikt vervolgens op de knop "Bestellen".
4. Het artikel wordt nu in het winkelwagentje geplaatst. U ziet het winkelwagentje rechtsboven. U kunt hierop klikken en u ziet dan een overzicht van de artikelen die in uw winkelwagentje zijn geplaatst. U kunt nu kiezen voor "Verder winkelen" en/of "Afrekenen". In het winkelwagentje kunt u artikelen ook weer verwijderen of het aantal aanpassen.
5. Verder winkelen: U komt terug in de shop en kunt meer artikelen op bovenstaande manier aan uw winkelwagentje toevoegen. U kunt op elk moment naar het winkelwagentje gaan om de artikelen te bekijken en te wijzigen.
6. Afrekenen: Bent u klaar met winkelen? Klik dan op de knop "Afrekenen" in het winkelwagentje.
7. Om uw bestelling te kunnen verwerken dient u te "Inloggen". Wanneer u voor de eerste keer bij Plutosport.nl bestelt, dient u eerst uw gegevens in te vullen, zodat wij deze kunnen registreren. U ontvangt automatisch een aanmeldbevestiging per e-mail. Als u al eerder bij Plutosport.nl heeft besteld, hoeft u alleen maar in te loggen. 
8. Na het aanmelden/ inloggen komt u in stap 2: Leveringswijze. U kunt hier aangeven of u uw bestelling zelf wil afhalen of dat u de artikelen wilt laten bezorgen. U heeft hier de keuze uit diverse mogelijkheden aangaande het bezorgen of afhalen van uw bestelling. U kunt hier tevens uw adres controleren en eventueel aanpassen. Het is mogelijk uw bestelling op een ander adres dan op uw factuuradres te laten leveren. LET OP: bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbusadres!

Als u vragen heeft, kunt u ons ook bellen op 0172-820420. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 bereikbaar.
 9. Kloppen alle gegevens? Dan klikt u op “volgende”. U komt in stap 3: Betalen. U kunt nu de gewenste betalingsmogelijkheid kiezen.
10. Als de betaling verwerkt is, wordt uw order opgeslagen en krijgt u een orderbevestiging te zien. Deze bevestiging wordt ook per e-mail toegestuurd. Uw bestelling is geplaatst.

Top

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Plutosport bezorgt op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag.
Als uw bestelling voor 17:00 uur 's middags geplaatst en betaald is (op werkdagen), dan kunt u het de volgende dag al in huis hebben! Bij het bestellen heeft u de mogelijkheid om uw voorkeurs leverdag aan te geven. Uiteraard doen wij in samenwerking met Selektvracht ons uiterste best deze voorkeurs leverdag voor u aan te houden. Uw keuze betreft echter uw voorkeur, deze leverdag is niet gegarandeerd. Het is in uitzonderingsgevallen mogelijk dat een leverdag afwijkt.

Selektvracht biedt het pakket maximaal 4 keer aan, eerst 2 keer overdag en daarna minimaal 1 keer in de avond of op zaterdag*. Lukt het niet om uw bestelling binnen 4 keer bij u of uw buren te bezorgen, dan wordt het pakketje automatisch retour gezonden naar Plutosport en vindt u in de brievenbus een bewijs van de terugzending. U heeft bij het bestellen ook de mogelijkheid direct voor een avondlevering te kiezen, uw pakket slaat dan de dagleveringen over en wordt direct (4 maal) in de avond of op zaterdag bij u aangeboden. Naar het buitenland versturen wij de bestellingen via DPD.

N.B. Bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbusadres!
* Op onze bezorgtabel zijn enkele uitzonderingen van toepassing voor wat betreft avondleveringen door Selektvracht. Voor meer informatie over deze uitzonderingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Top

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Ja, hiervoor zijn 2 mogelijkheden. U kunt uw bestelling afhalen bij een DHL Servicepunt bij u in de buurt of bij het Plutosport Servicepunt in Ter Aar.

Het adres van het Servicepunt is:
Plutosport Servicepunt
Geerweg 46
2461EB
Ter Aar

Het Servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 9:00 uur tot 18:00 uur. Als u de bestelling zelf komt ophalen, vergeet dan niet de orderbevestiging mee te nemen, die u per e-mail heeft ontvangen.
Let op: het omruilen of ter plaatse bestellen van artikelen is bij het Servicepunt helaas niet mogelijk!

Indien u uw bestelling wilt afhalen bij een DHL Servicepunt, kunt u dit tijdens het bestellen aangeven. U kunt vervolgens het DHL Servicepunt van uw keuze aanklikken. Zodra uw pakket op het DHL Servicepunt aanwezig is, zult u een email ontvangen. Het pakket kan alleen door de besteller worden afgehaald. Legitimatie is verplicht!

Top

Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
Uw bestelling bij Plutosport betaalt u veilig en eenvoudig via de dienst van Ogone Payment Services. U kunt betalen met American Express, Mastercard, Visa, iDEAL. Kiest u voor iDEAL, dan kunt u via alle bij iDEAL aangesloten banken betalen.

Top

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor leveringen binnen Nederland variëren. De volgende staffels worden onderscheiden:

Standaard levering (op uw voorkeurs leverdag)
- bestelling tot € 19,95 - € 9,95 verzendkosten
- bestelling vanaf € 20,00 - € 5,95 verzendkosten

Directe avondlevering
- bestelling tot € 19,95 - € 10,95 verzendkosten
- bestelling vanaf € 20,00 - € 6,95 verzendkosten

Levering bij een DHL Servicepunt van uw keuze
- bestelling tot € 19,95 - € 9,95 verzendkosten
- bestelling vanaf € 20,00 - € 5,95 verzendkosten

Voor orders die bij ons servicepunt in Ter Aar worden afgehaald, worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht.
Voor bezorgen in het buitenland berekent Plutosport de porto per land, omdat de kosten per land verschillen.

Indien door onjuiste of onvolledige (aflever)adresgegevens een pakket niet bezorgd kan worden, zullen wij hiervoor de bezorgkosten in rekening brengen. Controleer uw afleveradres dus goed!

Top

Hoe kan ik iets retour zenden?
Klik hier voor de retourprocedure.

Top

Garantie
Kijk hier voor meer informatie over garanties. 

Top

Vragen/ Klachten
Mocht u vragen of onverhoopt een klacht hebben over (één van) onze producten kunt u contact opnemen met onze klantenservice op: 0172-820420 (maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur – 18:00 uur).
U kunt onze klantenservice ook per e-mail bereiken via info@plutosport.nl. We streven ernaar om tijdens werkdagen binnen 48 uur te reageren op uw vragen en/of klachten.

Top

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Om uw gegevens te kunnen wijzigen, dient u ingelogd te zijn. Bovenin het scherm ziet u een kopje “mijn Plutosport”, als u hier met uw muis overheen beweegt, kunt u kiezen voor “mijn gegevens”. U komt dan in een scherm waar u wijzigingen in kunt aanbrengen.

Als u ingelogd bent, kunt u ook rechts in het scherm op het balkje “mijn Plutosport” klikken. Bij “mijn gegevens” kunt u uw gegevens aanpassen en opslaan.

Alle gegevens die bij Plutosport bekend zijn, worden uitsluitend gebruikt om u optimaal van dienst te kunnen zijn. Uw gegevens zullen niet voor andere doeleinden gebruikt worden en/of aan derden worden verkocht.

Top