Retourprocedure
Wanneer u niet tevreden bent over het artikel, kunt u het zonder opgaaf van reden binnen de zichttermijn van 7 werkdagen retourneren. Wij storten dan het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is. Voor u iets retour stuurt, raden wij u aan de voorwaarden van retourzendingen aandachtig door te lezen. Klik hier voor de voorwaarden van retourzendingen. Indien u aanspraak wilt maken op de garantie, klik dan hier.

Ontvangstcontrole
Controleer direct na ontvangst van uw bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de factuur geleverd zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan dient u dit binnen 24 uur na ontvangst via info@plutosport.nl of telefonisch via 0172-820420 aan ons te melden. Wanneer u artikelen in gebruik neemt, is de levering geaccepteerd.

Het retourformulier
Om uw retour in goede orde te verwerken, is het noodzakelijk het digitale retourformulier in te vullen. Klik op de onderstaande link en vul het formulier compleet in. De klantenservice is dan op de hoogte van het product dat door u retour wordt gestuurd. Producten waar wij géén retourformulier van hebben ontvangen kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Het retourbedrag wordt automatisch teruggestort op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is. Klik hier voor het invullen van het retourformulier. Let op: Vergeet alstublieft niet een kopie van de factuur in de doos bij te voegen, wij weten anders niet van wie het pakket afkomstig is.

Kosteloos retourneren
U heeft verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van uw bestellingen betaald. Retourneren via een DHL Servicepoint is gratis. Het verwerken van retouren kan 5 tot 7 werkdagen duren.

Hoe kan ik mijn retourzending versturen?
U kunt uw pakket retourneren naar: Plutosport, Geerweg 46, 2461 EB Ter Aar. U kunt het kosteloos versturen via een DHL Servicepoint. Het kosteloos retourneren via een DHL Servicepunt kan alleen binnen Nederland. Op de Waddeneilanden zijn helaas (nog) geen DHL Servicepunten, het kosteloos retourneren vanaf de eilanden is daarom helaas niet mogelijk. Klik hier om het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint op te zoeken.

Natuurlijk kunt u ook op andere manieren uw pakket naar ons terug sturen (bijvoorbeeld via PostNL of een koerier). U betaalt hiervoor dan wel zelf de kosten. Retouren via KIALA kunnen helaas niet geaccepteerd worden! U kunt uw pakket ook bij het Plutosport Servicepunt in Ter Aar afgeven. Klik hier voor extra informatie over het Plutosport Servicepunt.

Kan ik mijn retourpakket ook laten ophalen?
Ja, dat kan. Wanneer u het retourformulier invult, heeft u ook de keuze om uw retourpakket af te laten halen. Wij rekenen hiervoor een bedrag van € 4,95. Dit bedrag zal met de terugbetaling van uw retour verrekend worden.

Kan ik een artikel omruilen ?
Voor de geretourneerde artikelen wordt automatisch het aankoopbedrag terug gestort op uw rekeningnummer. Wij ruilen dus niets om. Wanneer u een ander artikel wilt ontvangen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Ook een bestelling van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling. Als u na uw retour een nieuwe bestelling plaatst, brengt Plutosport wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling. Dit geldt ook voor dezelfde artikelen in een andere maat of kleur.

Komt u uit België? Klik dan hier

X