“Leren en impact maken, dat is waar het volgens ons om draait”

BRAND DIRECTOR

Vacature delen:

  • BRAND DIRECTOR
  • MARKETING
  • FULLTIME (MIN. 32 UUR)

Nog niet iedereen in Nederland kent Plutosport. Dankzij de gedreven Brand Director is dat binnenkort verleden tijd. Zo’n geweldige kans om een mooi merk greenfield uit te bouwen komt niet vaak voorbij!

DE BRAND DIRECTOR

Heel Nederland moet kennismaken met Plutosport, liever gisteren dan vandaag. Dat is het ultieme doel en de belangrijkste verantwoordelijkheid van de Brand Director. De organisatie staat als een huis; aan jou om een gedegen merkstrategie te ontwikkelen en succesvol in de markt te zetten.

Voor die strategie kunnen een sterk analytisch vermogen om de data te interpreteren en een uitstekend gevoel voor de doelgroep niet ontbreken. Dat zijn belangrijke bouwstenen voor de juiste merkpositionering en een effectief communicatie- en mediabeleid. Daaruit vloeien overtuigende campagnes die stuk voor stuk bijdragen aan meer merkbekendheid. Die ontwikkelen we in samenwerking met verschillende externe agencies, voor wie jij de go-to person bent. Ook het verder uitbouwen van onze social mediakanalen en het sponsorshipbeleid vallen onder jouw verantwoordelijkheden.

Om de ambitieuze doelstellingen te bereiken (we mikken op minimaal een Zilveren Effie in 2024) heb je beschikking over een gepassioneerd team waarin onder meer een designer zit, een brand partnership specialist en een social media- en contentspecialist. Daarnaast werk je nauw samen met externe agencies en specialisten, die je op gestructureerde en plezierige wijze aanstuurt. Je maakt onderdeel uit van ons MT en rapporteert direct aan de CEO, Hidde van der Louw.

DE IDEALE KANDIDAAT

De rol is een geweldige kans voor een Brand Director die eerder met dit bijltje heeft gehakt. Met andere woorden: iemand die al eerder een merk (op)gebouwd heeft, liefst in een scale-up omgeving of een middelgroot bedrijf. Ook heb je eerder met professionele bureaus samengewerkt en ervaring met ATL-inkoop.

Je beschikt over de strategische know-how die nodig is om een merk succesvol in de markt te zetten en te laden, maar bent ook sterk op het conceptuele en het operationele vlak. Je denkt eerder in kansen dan in uitdagingen, en als er dan onverhoopt toch beren op de weg opduiken, dirigeer je ze vakkundig de berm in.

Daarvoor is een proactieve, creatieve en daadkrachtige houding een must-have. Dat betekent dat je ook af en toe een risico neemt, en dat is prima. Pakt het niet helemaal uit zoals gedacht? Geen probleem, dan schakel je moeiteloos over op plan B en stuur je bij tot je weer op het gewenste pad bent.

IN HET KORT

Functienaam: Brand Director

Opleiding: WO

Ervaring: Minimaal 5 jaar eindverantwoordelijk als merkeigenaar / P&L-verantwoordelijkheid

Belangrijke aandachtspunten: Brand awareness, ATL, PR, digital, sponsoring

Managementscope: Team van 3 fte en externe bureaus, mogelijkerwijs uit te breiden met het performance marketing team

WERKEN IN TEAM PLUTO

Marktconform salaris in lijn met je ervaring

30 Vakantiedagen

Pensioenbijdrage

Laptop & mobiele telefoon

Reiskostenvergoeding

20% Shopkorting

Geïnteresseerd?

MAIL JE MOTIVATIE NAAR [email protected]

VOEG JE CV TOE

STUUR JE MAIL NAAR ONS DOOR

NADAT WIJ DE MAIL BINNEN HEBBEN ONTVANG JE EEN BEVESTIGINGSMAIL