Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  14 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

FAQ

1. Online bestellen bij Plutosport.
2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
3. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
4. Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
5. Wat zijn de verzendkosten?
6. Hoe kan ik iets retour zenden?
7. Garantie
8. Vragen/ Klachten
9. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

1. Online bestellen bij Plutosport.
Online bestellen bij Plutosport.nl kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Bestellen is een fluitje van een cent. Volg eenvoudig onderstaande stappen:

1. Surf door de internetshop Plutosport.nl. Wanneer je een interessant artikel ziet, kan je hierop klikken.
2. Nu kom je op de productpagina uit, waar je meer informatie over het product vindt en het kunt bestellen.
3. Als je het artikel wilt bestellen, selecteer de juiste maat en klik vervolgens op de knop "In winkelwagen".
4. Het artikel wordt nu in het winkelwagentje geplaatst. Je gaat direct naar de winkelwagen pagina toe. Je ziet nu een overzicht van de artikelen die in jouw winkelwagentje zijn geplaatst. Je kan nu kiezen voor "Doorgaan met shoppen" of "Doorgaan naar kassa". In het winkelwagentje kun je artikelen ook weer verwijderen en het aantal of de maat aanpassen.
5. Doorgaan met shoppen: Je komt terug naar jouw laatst toegevoegde artikel. Je kan op elk moment terug naar het winkelwagentje door rechtsboven de pagina op het wagentje te klikken.
6. Doorgaan naar kassa: Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop "Doorgaan naar kassa" in het winkelwagentje.
7. Om jouw bestelling te kunnen verwerken dien je in te loggen. Wanneer je voor de eerste keer bij Plutosport.nl bestelt, dien je eerst jouw gegevens in te vullen, zodat wij deze kunnen registreren. Je ontvangt automatisch een aanmeldbevestiging per e-mail. Als je al eerder bij Plutosport.nl hebt besteld, is inloggen voldoende.
8. Na het aanmelden/ inloggen kom je bij stap 2: Factuuradres. Je kan hier jouw adres controleren en eventueel aanpassen.  Kies je voor "Verzend naar dit adres" dan wordt dit als jouw verzendadres aangehouden. Je kan ook kiezen voor een ander verzendadres. In dat geval kun je bij de volgende stap een ander adres invullen waarop je het pakket wenst te ontvangen. LET OP: bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbus- of NAPO adres!
9. Stap 3: Verzendmethode. Je kan hier kiezen om het pakket te laten verzenden of voor de optie afhalen bij het servicepunt in Ter Aar. Kies je voor verzenden, dan kun je hier aangeven wanneer je jouw pakket wilt laten bezorgen op het gekozen adres of bij een DHL Parcel Shop. Klik nu op "Doorgaan".
10. Je komt in stap 4: Betaalmethode. Je kan nu de gewenste betalingsmogelijkheid kiezen. Als de betaling verwerkt is, wordt jouw order opgeslagen en krijg je een orderbevestiging te zien. Deze bevestiging wordt ook per e-mail toegestuurd. Jouw bestelling is geplaatst.

Als je vragen hebt, kan je ons ook bellen op 0172-820420. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 bereikbaar.

2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Plutosport bezorgt op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag.

Een bestelling die voor 22:00 uur 's avonds geplaatst, betaald en voorradig is, kun je de volgende dag al in huis hebben! Bij het bestellen heb je ook de mogelijkheid om jouw voorkeursleverdag aan te geven. Uiteraard doen wij in samenwerking met DHL Parcel ons uiterste best deze voorkeursleverdag voor jou aan te houden. Jouw keuze betreft echter jouw voorkeur, deze leverdag is niet gegarandeerd. Het is in uitzonderingsgevallen mogelijk dat een leverdag afwijkt.

DHL Parcel biedt het pakket maximaal 4 keer aan, eerst 2 keer overdag en daarna minimaal 1 keer in de avond of op zaterdag*. Lukt het niet om jouw bestelling binnen 4 keer bij jou of jouw buren te bezorgen, dan wordt het pakketje automatisch retour gezonden naar Plutosport en vind je in de brievenbus een bewijs van de terugzending. Je hebt bij het bestellen ook de mogelijkheid direct voor een avondlevering te kiezen, jouw pakket slaat dan de dagleveringen over en wordt direct (4 maal) in de avond of op zaterdag bij jou aangeboden. N.B. Bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbusadres!

* Op onze bezorgtabel zijn enkele uitzonderingen van toepassing voor wat betreft avondleveringen door DHL Parcel. Voor meer informatie over deze uitzonderingen kan je contact opnemen met onze klantenservice.

3. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Ja, hiervoor zijn 2 mogelijkheden. Je kan jouw bestelling afhalen bij een DHL Parcel Shop bij jou in de buurt of bij het Plutosport Servicepunt in Ter Aar.

Het adres van het Servicepunt:
Plutosport Servicepunt
Geerweg 46
2461EB
Ter Aar

Het Servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 9:00 uur tot 18:00 uur. Als je de bestelling zelf komt ophalen, vergeet dan niet de orderbevestiging mee te nemen. Deze heb je per e-mail ontvangen.

Let op: het omruilen of ter plaatse bestellen van artikelen is bij het Servicepunt helaas niet mogelijk!


Indien je jouw bestelling wilt afhalen bij een DHL Parcel Shop, kan je dit tijdens het bestellen aangeven. Je kan vervolgens het DHL Parcel Shop van jouw keuze aanklikken. Zodra jouw pakket op het DHL Servicepunt aanwezig is, zul je een email ontvangen. Het pakket kan alleen door de besteller worden afgehaald. Er kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden.

4. Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
Jouw bestelling bij Plutosport betaal je veilig en eenvoudig via de dienst van Ogone Payment Services. Je kan betalen met Mastercard, Visa en iDEAL. Kies je voor iDEAL, dan kan je via alle bij iDEAL aangesloten banken betalen.

5. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor leveringen binnen Nederland variëren. De volgende staffels worden onderscheiden:

  • Op voorkeursdagen of bij een DHL Parcel Shop - € 5,95 verzendkosten
  • Op een voorkeursavond - € 6,95 verzendkosten
  • Afhalen bij het Plutosport Servicepunt in Ter Aar - Gratis


Voor bezorgen in het buitenland berekent Plutosport de porto per land, omdat de kosten per land verschillen.

Indien door onjuiste of onvolledige (aflever)adresgegevens een pakket niet bezorgd kan worden, zullen wij hiervoor de bezorgkosten in rekening brengen. Controleer jouw afleveradres dus goed!

 

6. Hoe kan ik iets retour zenden?
Klik hier voor de retourprocedure.

7. Garantie
Kijk hier voor meer informatie over garanties.

8. Vragen/ Klachten
Mocht je vragen of onverhoopt een klacht hebben over (één van) onze producten, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via: 0172-820420 (maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 18:00 uur).

Je kan onze klantenservice ook per e-mail bereiken via info@plutosport.nl. We streven ernaar om tijdens werkdagen binnen 48 uur te reageren op jouw vragen en/of klachten.

9. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Om jouw gegevens te kunnen wijzigen, dien je ingelogd te zijn. Bovenin het scherm zie je een kopje "Log in", als je daar op klikt kom je op de inlog pagina.

Alle gegevens die bij Plutosport bekend zijn, worden uitsluitend gebruikt om jou optimaal van dienst te kunnen zijn. Jouw gegevens zullen niet voor andere doeleinden gebruikt worden en/of aan derden worden verkocht.

Terug naar boven