Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  30 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

FAQ

1. Online bestellen bij Plutosport.
2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
3. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
4. Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
5. Wat zijn de verzendkosten?
6. Hoe kan ik iets retour zenden?
7. Garantie
8. Vragen/ Klachten
9. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

1. Online bestellen bij Plutosport.
Online bestellen bij Plutosport.nl kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Bestellen is een fluitje van een cent. Volg eenvoudig onderstaande stappen:

1. Surf door de internetshop Plutosport.nl. Wanneer je een interessant artikel ziet, kan je hierop klikken.
2. Nu kom je op de productpagina uit, waar je meer informatie over het product vindt en het kunt bestellen.
3. Als je het artikel wilt bestellen, selecteer de juiste maat en klik vervolgens op de knop "In winkelwagen".
4. Het artikel wordt nu in het winkelwagentje geplaatst. Je gaat direct naar het winkelwagen pagina toe. Je ziet nu een overzicht van de artikelen die in jouw winkelwagentje zijn geplaatst. Je kan nu kiezen voor "Doorgaan met shoppen" en/of "Doorgaan naar kassa". In het winkelwagentje kun je artikelen ook weer verwijderen en het aantal of maat aanpassen.
5. Doorgaan met shoppen: Je komt terug naar jouw laatst toegevoegde artikel. Je kan op elk moment terug naar het winkelwagentje door rechtsboven de pagina op het wagentje te klikken.
6. Doorgaan naar kassa: Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop "Doorgaan naar kassa" in het winkelwagentje.
7. Om jouw bestelling te kunnen verwerken dien je te "Inloggen". Wanneer je voor de eerste keer bij Plutosport.nl bestelt, dien je eerst jouw gegevens in te vullen, zodat wij deze kunnen registreren. Je ontvangt automatisch een aanmeldbevestiging per e-mail. Als je al eerder bij Plutosport.nl hebt besteld, hoef je alleen maar in te loggen.
8. Na het aanmelden/ inloggen kom je in stap 2: Factuuradres. Je kan hier jouw adres controleren en eventueel aanpassen. Kies je voor "Verzend naar dit adres" dan wordt jouw pakket daar verstuurd. Je kan ook kiezen voor een andere verzendadres. Het is mogelijk jouw bestelling op een ander adres dan op jouw factuuradres te laten leveren. LET OP: bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbus- of NAPO adres!
Als je vragen hebt, kan je ons ook bellen op 0172-820420. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 bereikbaar.
9. Stap 3: Verzendmethode. Je kan hier kiezen wanneer je jouw pakket wilt laten bezorgen en of je het wilt afhalen bij het Service punt in Ter Aar, of bij een DHL Parcel Shop.
9. Klik nu op "Doorgaan". Je komt in stap 4: Betaalmethode. Je kan nu de gewenste betalingsmogelijkheid kiezen.
10. Als de betaling verwerkt is, wordt jouw order opgeslagen en krijg je een orderbevestiging te zien. Deze bevestiging wordt ook per e-mail toegestuurd. Jouw bestelling is geplaatst.

Terug naar boven

2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Plutosport bezorgt op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag.
Een bestelling voor 22:00 uur 's avonds geplaatst, betaald en ook voorradig is, dan kan je het de volgende dag al in huis hebben! Bij het bestellen heb je ook de mogelijkheid om jouw voorkeursleverdag aan te geven. Uiteraard doen wij in samenwerking met DHL Parcel ons uiterste best deze voorkeursleverdag voor jou aan te houden. Jouw keuze betreft echter jouw voorkeur, deze leverdag is niet gegarandeerd. Het is in uitzonderingsgevallen mogelijk dat een leverdag afwijkt.

DHL Parcel biedt het pakket maximaal 4 keer aan, eerst 2 keer overdag en daarna minimaal 1 keer in de avond of op zaterdag*. Lukt het niet om jouw bestelling binnen 4 keer bij jou of jouw buren te bezorgen, dan wordt het pakketje automatisch retour gezonden naar Plutosport en vindt je in de brievenbus een bewijs van de terugzending. Je hebt bij het bestellen ook de mogelijkheid direct voor een avondlevering te kiezen, jouw pakket slaat dan de dagleveringen over en wordt direct (4 maal) in de avond of op zaterdag bij jou aangeboden. Voor België versturen wij de bestellingen met DPD en naar het buitenland versturen wij via DHL.

N.B. Bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbusadres!
* Op onze bezorgtabel zijn enkele uitzonderingen van toepassing voor wat betreft avondleveringen door DHL Parcel. Voor meer informatie over deze uitzonderingen kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Terug naar boven

3. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Ja, hiervoor zijn 2 mogelijkheden. Je kan jouw bestelling afhalen bij een DHL Parcel Shop bij jou in de buurt of bij het Plutosport Servicepunt in Ter Aar.

Het adres van het Servicepunt is:
Plutosport Servicepunt
Geerweg 46
2461EB
Ter Aar

Het Servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 9:00 uur tot 18:00 uur. Als je de bestelling zelf komt ophalen, vergeet dan niet de orderbevestiging mee te nemen, die je per e-mail hebt ontvangen.
Let op: het omruilen of ter plaatse bestellen van artikelen is bij het Servicepunt helaas niet mogelijk!

Indien je jouw bestelling wilt afhalen bij een DHL Parcel Shop, kan je dit tijdens het bestellen aangeven. Je kan vervolgens het DHL Parcel Shop van jouw keuze aanklikken. Zodra jouw pakket op het DHL Servicepunt aanwezig is, zul je een email ontvangen. Het pakket kan alleen door de besteller worden afgehaald. Legitimatie is verplicht!

Terug naar boven

4. Hoe kan ik betalen bij Plutosport?
Jouw bestelling bij Plutosport betaal je veilig en eenvoudig via de dienst van Ogone Payment Services. Je kan betalen met Mastercard, Visa en iDEAL. Kies je voor iDEAL, dan kan je via alle bij iDEAL aangesloten banken betalen.

Terug naar boven

5. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor leveringen binnen Nederland variëren. De volgende staffels worden onderscheiden:

Op voorkeursdag of bij DHL Parcel Shop
- € 5,95 verzendkosten

Op voorkeursavond
- € 6,95 verzendkosten

Bij Plutosport Servicepunt in Ter Aar
- Gratis

Voor bezorgen in het buitenland berekent Plutosport de porto per land, omdat de kosten per land verschillen.

Indien door onjuiste of onvolledige (aflever)adresgegevens een pakket niet bezorgd kan worden, zullen wij hiervoor de bezorgkosten in rekening brengen. Controleer jouw afleveradres dus goed!

Terug naar boven

6. Hoe kan ik iets retour zenden?
Klik hier voor de retourprocedure.

Terug naar boven

7. Garantie
Kijk hier voor meer informatie over garanties.

Terug naar boven

8. Vragen/ Klachten
Mocht je vragen of onverhoopt een klacht hebben over (één van) onze producten kan je contact opnemen met onze klantenservice op: 0172-820420 (maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 18:00 uur).
Je kan onze klantenservice ook per e-mail bereiken via info@plutosport.nl. We streven ernaar om tijdens werkdagen binnen 48 uur te reageren op jouw vragen en/of klachten.

Terug naar boven

9. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Om jouw gegevens te kunnen wijzigen, dien je ingelogd te zijn. Bovenin het scherm zie je een kopje "Log in", als je daar op klikt kom je op de inlog pagina.

Alle gegevens die bij Plutosport bekend zijn, worden uitsluitend gebruikt om jou optimaal van dienst te kunnen zijn. Jouw gegevens zullen niet voor andere doeleinden gebruikt worden en/of aan derden worden verkocht.

Terug naar boven