Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  30 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

Indoor sportbandages

Als je aan het sporten bent loop je het risico blessures op te lopen. Er zijn verschillende manieren om de kans op blessures te verkleinen. Daarnaast zijn er mogelijkheden om de gewrichten te ondersteunen als je een blessure hebt opgelopen en bezig bent met herstellen. Lees meer...

Er zijn geen producten die overeenkomen met de selectie.

Blessures

Tijdens het sporten is de mogelijkheid aanwezig dat je blessures oploopt. Als je de bal ongelukkig tegen je vinger krijgt of een verkeerde stap zet kan het gebeuren dat je vinger dubbel klapt of je je enkel verzwikt. Dit kan vervelende pijn veroorzaken en het is geen uitzondering dat de vinger of enkel uiteindelijk opzwelt. Tape, bandages of braces kunnen helpen de gewrichten te ondersteunen, zowel preventief als wanneer je al een blessure hebt opgelopen. In het laatste geval werken deze ter ondersteuning tijdens het herstel.

Intapen

Als je je gewrichten intapet zorg je ervoor dat je spieren meer stabiliteit en ondersteuning krijgen. Je vermindert met tape de rek op je spieren, pezen en andere kwetsbare delen van je lichaam. Intapen doe je met een kleefverband dat niet elastisch is, ook wel sporttape genoemd. Lees je goed in voordat je gaat tapen of laat iemand het doen die hier ervaring mee heeft. Bij verkeerd tapen kun je de gewrichten extra belasten in plaats van ondersteunen.

Bandageren

Bandageren houdt in dat je bepaalde gewrichten fixeert en ondersteuning geeft als je eenmaal een blessure hebt opgelopen. Bandages zijn er in allerlei varianten, van licht tot sterk elastisch, veel of weinig luchtdoorlatend, wel of niet klevend.

Dan zijn er ook nog braces. Een brace heeft al een bepaalde vorm en is geschikt om een bepaald lichaamsdeel te ondersteunen. Er zijn speciale braces voor onder andere de enkel, elleboog, pols en rug. De brace geeft druk en verbetert de stabiliteit van het gewricht. Braces sluiten op het lichaam aan doordat deze elastisch zijn of door deze vast te maken door middel van een klittenband- of vetersluiting.

Protectielevel

Bandages/braces worden in 3 verschillende protectielevels onderverdeeld:
  • Protectielevel 1: voor lichte pijn en verstuikingen.
  • Protectielevel 2: voor lichte of matige gewrichtsinstabiliteit of pijn.
  • Protectielevel 3: voor matige tot zware pijn en instabiliteit. Deze bandages kunnen worden gedragen ter vervanging van tape.

  • Beschermers

    Beschermers zorgen ervoor dat de impact van een val een stuk kleiner is. Zo verkleinden knie- en elleboogbeschermers de kans op schaafwonden, kneuzingen, open wonden en andere blessures. De vloer van sportzalen is erg hard en wanneer je hierover schaaft veroorzaakt deze nare schaafwonden. Daarom raden wij aan om tijdens fysieke indoorsporten als handbal, volleybal en basketbal gebruik te maken van bescherming.

    Tip

    Een Hot/Cold Pack is een handige accessoire om in huis te hebben. Deze kan gebruikt worden om te koelen of juist warmte te bieden. Koeling helpt bij de pijnbestrijding van bijvoorbeeld verstuikingen. Verwarming helpt bijvoorbeeld bij stijfheid en het bevorderen van de bloedcirculatie.

    Als de gewrichten weer soepel aanvoelen, stop dan met tapen. Zo geef je het gewricht de kans om weer sterker te worden. Ook in het dagelijks leven is het van belang dat de gewrichten en spieren zelf in staat zijn bewegingen op te vangen.

    Heb je nog vragen? Stel ze gerust aan onze klantenservice!