Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  30 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

Retour & Garantie

Ben je niet tevreden over een artikel, dan kun je binnen de zichttermijn van 30 werkdagen zonder opgaaf van reden retourneren. Voor je iets retour stuurt, raden wij je aan de voorwaarden van retourzendingen aandachtig door te lezen. Klik hier voor de voorwaarden van retourzendingen. Als je aanspraak wilt maken op garantie, klik dan hier.

Ontvangstcontrole

Controleer direct na ontvangst van je bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de factuur geleverd zijn. Mocht dit niet het geval zijn, informeer ons binnen 24 uur na ontvangst via info@plutosport.nl of op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur telefonisch via 0172-820420. Als een artikel in gebruik is genomen, is de levering geaccepteerd.

Retourprocedure

Om je retour te kunnen verwerken, is het noodzakelijk om:
1. een digitaal retourformulier in te vullen en
2. een kopie van de factuur in de verpakking toe te voegen.
Zonder deze gegevens is het voor ons niet duidelijk van wie het pakket afkomstig is en kunnen wij je retour niet in behandeling nemen.

Hoe vul je het retourformulier in?

Volg onderstaande stappen of kijk naar het filmpje.

Stap 1: Ga naar de "Log in" link rechts bovenaan de website en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Stap 2: Klik aan de linkerkant van de "Mijn account" pagina op "Mijn Bestellingen".
Stap 3: Kies de bestelling waarvoor je iets retour wilt zenden en klik aan de rechterkant op "Bekijk bestelling".
Stap 4: Klik bovenaan de pagina op "Retourzending".
Stap 5: Vul het retourformulier in en klik op "Bevestig".

Vervolgens ontvang je een email ter bevestiging van je retouraanvraag en wordt het retourbedrag (na behandeling van je retour) automatisch na maximaal 5 werkdagen teruggestort op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is.

Hoe kan ik mijn retourzending (kosteloos) versturen?

Je retourzending in Nederland kun je kosteloos versturen via een DHL Parcel Shop. Klik hier voor het dichtstbijzijnde DHL Parcel Shop.
Op niet alle Waddeneilanden is een DHL Parcel Shop, het kosteloos retourneren vanaf een Waddeneiland is daarom helaas niet altijd mogelijk.
Je kunt ook op andere manieren retourneren, bijvoorbeeld via PostNL of een koerier. Je betaalt dan zelf de kosten. Ook is het mogelijk je retour op werkdagen tussen 9.00 – 18.00 uur af te geven bij de Plutosport Klantenservice.
Het retouradres is: Plutosport, Geerweg 46, 2461 EB Ter Aar.
Let op: Retouren via KIALA worden niet geaccepteerd en het inleveren van retourzendingen op een DHL Parcelstation/kluiswand is helaas (nog) niet mogelijk. Houdt hier rekening mee!

Kan ik een artikel omruilen?

Voor de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag automatisch terug gestort op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is. Wij ruilen dus niet om. Wanneer je een ander artikel wilt ontvangen, dan plaats je hiervoor een nieuwe bestelling en betaal je verzendkosten. Ook een bestelling van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling.