Retour & Garantie

Retourneren

Niet tevreden over jouw bestelde artikelen? Geen probleem! Je kunt deze binnen 30 werkdagen kosteloos retourneren via een DHL servicepunt.

Retourneren bij het Plutosport servicepunt in Ter Aar

Je kunt je bestelling retourneren op ons servicepunt in Ter Aar. Meld je bestelling online aan als retour en lever deze vervolgens in op het servicepunt. Deze is geopend op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur.

Pluto Sport Europe BV
Geerweg 46
2461 EB Ter Aar

Kosteloos retourneren via een DHL servicepunt

  1. Streep op de originele verzendverpakking je eigen adres door zodat alleen de barcode en het retouradres van Plutosport overblijft. Staat er geen barcode op de verpakking? Vermeld dan duidelijk “Retour Plutosport” op de verpakking, de medewerker bij het DHL punt weet dan genoeg. Zorg dat (een kopie van) de factuursticker in het pakket zit, zo weten wij waar het pakket vandaan komt.

    Let op: Is je pakket niet geleverd door DHL? Zet dan duidelijk "Retour Plutosport" op je verpakking. De medewerker bij DHL maakt een retourlabel voor je aan.
  2. Meld de retour aan in je klantaccount.
  3. Lever het pakket in bij een bemande DHL shop. Klik hier voor het dichtstbijzijnde DHL servicepunt.

Dit was het al! Wij sturen jou een mailtje als de retour verwerkt is en de bestelling aan je wordt vergoed. Dit duurt ongeveer 5 tot 7 werkdagen.

Klik hier voor de voorwaarden van retourzendingen.

Let op: Niet op alle Waddeneilanden is een DHL servicepunt aanwezig. Daardoor is kosteloos retourneren vanaf deze plaatsen helaas niet altijd mogelijk.

Heb je je order geplaatst zonder klantaccount aan te maken? Meld je retour dan hier aan.

België

Gratis retourneren vanuit België kan door een DPD retourlabel aan te vragen via deze link. Lever het pakketje met label in bij een DPD Parcel shop in de buurt. De dichtstbijzijnde DPD Parcel Shop kun je hier vinden.

Let op: Het inleveren van retourzendingen bij een DHL Parcelstation/kluiswand of buurtpunt is helaas (nog) niet mogelijk.

Omruilen

Ruilen is helaas niet mogelijk. Je kunt je pakketje kosteloos retour sturen en een nieuwe bestelling plaatsen. Zo is jouw gewenste artikel de volgende dag al bij je in huis!

Garantievoorwaarden

Op elk artikel dat je bij Plutosport koopt geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat het product datgene moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. De precieze garantietermijn verschilt dus sterk per artikel. Vertoont jouw aankoop een gebrek? Neem dan contact met ons op via [email protected] en wij staan voor je klaar om met jou tot een oplossing te komen.

Retourvoorwaarden

Niet tevreden over een artikel? Dan mag je deze binnen 30 werkdagen met opgaaf van redenen retourneren.

Artikelen die je wilt retourneren, dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • De zichttermijn van 30 dagen is nog niet verstreken; na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit;
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd;
  • Alle labels en kaartjes zijn aan het artikel bevestigd;
  • Het artikel is niet bedrukt;
  • Het artikel is niet gedragen of gebruikt (het passen van kleding wordt niet als gedragen gezien);
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd en niet beschreven of beplakt;
  • Het digitale retourformulier is ingevuld en verzonden en een retourlabel is in de doos bijgevoegd;
  • Het retouradres is duidelijk op de verpakking vermeld;
  • De retourzending is degelijk verpakt zodat artikelen tijdens het transport niet beschadigen. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos in een extra doos, zodat de schoenendoos tijdens transport niet beschadigt. Voor onbruikbare schoenendozen brengen wij € 5,- in rekening.

Let op! Heb je een kortingscode gebruikt en voldoet de bestelling na het retourneren van deze artikelen niet meer aan de voorwaarde(n) van die kortingscode? Dan wordt de korting in mindering gebracht op het retourbedrag.