Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedrukking  Bedrukkingsservice Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting Tips&Trends  Tips&Trends

Retour & Garantie

Ben je niet tevreden over een artikel, dan kun je binnen de zichttermijn van 30 werkdagen zonder opgaaf van reden retourneren. Voor je iets retour stuurt, raden wij je aan de voorwaarden van retourzendingen aandachtig door te lezen. Klik hier voor de voorwaarden van retourzendingen. Als je aanspraak wilt maken op garantie, klik dan hier.

Ontvangstcontrole

Controleer direct na ontvangst van je bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de factuur geleverd zijn. Mocht dit niet het geval zijn, informeer ons binnen 24 uur na ontvangst via info@plutosport.nl of op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur telefonisch via 0172-820420. Als een artikel in gebruik is genomen, is de levering geaccepteerd.

Retourprocedure

Om je retour te kunnen verwerken, is het noodzakelijk om:
1. een digitaal retourformulier in te vullen en
2. een retourlabel op je pakket te plakken.

Zonder deze gegevens is het voor ons niet duidelijk van wie het pakket afkomstig is en kunnen wij je retour niet in behandeling nemen.

Zo werkt het!

Volg onderstaande stappen of kijk naar het filmpje.

Stap 1: Ga naar de "Log in" link rechts bovenaan de website en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Stap 2: Klik aan de linkerkant van de "Mijn account" pagina op "Mijn Bestellingen".
Stap 3: Kies de bestelling waarvoor je iets retour wilt zenden en klik aan de rechterkant op "Bekijk bestelling".
Stap 4: Klik bovenaan de pagina op "Retourzending".
Stap 5: Vul het retourformulier in en klik op "Bevestig".
Stap6: Je ontvangt een email ter bevestiging van je retouraanvraag plus een retourlabel.
Stap 7: Print het retourlabel uit en plak dit op het pakket.

Het retourbedrag wordt (na behandeling van je retour) na enkele werkdagen teruggestort op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is.

Hoe kan ik mijn retourzending (kosteloos) versturen?*

Je retourzending in Nederland kun je kosteloos versturen via een DHL Parcel Shop. Klik hier voor het dichtstbijzijnde DHL Parcel Shop.

Niet op alle Waddeneilanden is een DHL Parcel Shop aanwezig, waardoor kosteloos retourneren vanaf een Waddeneiland helaas niet altijd mogelijk is.

Je kunt ook op andere manieren retourneren, bijvoorbeeld via PostNL of een koerier. Je betaalt dan zelf de kosten. Ook is het mogelijk je retour op werkdagen tussen 9.00 – 18.00 uur af te geven bij de Plutosport Klantenservice.
Het retouradres is: Plutosport, Geerweg 46, 2461 EB Ter Aar.

Let op:
• Retouren via KIALA worden niet geaccepteerd
• Het inleveren van retourzendingen op een DHL Parcelstation/kluiswand is helaas (nog) niet mogelijk.

*BelgiëVoor het kosteloos retourneren van een bestelling vanuit België, vraag een DPD retourlabel aan bij onze klantenservice: info@plutosport.nl.
De dichtstbijzijnde DPD Parcel Shop kan je vinden op: https://www.dpdwebparcel.be/ParcelShop#/parcelShopFinder/

Kan ik een artikel omruilen?

Voor de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag automatisch terug gestort op het rekeningnummer of de creditcard waarmee betaald is. Wij ruilen dus niet om. Wanneer je een ander artikel wilt ontvangen, dan plaats je hiervoor een nieuwe bestelling en betaal je verzendkosten. Ook een bestelling van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling.