Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedrukking  Bedrukkingsservice Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting Tips&Trends  Tips&Trends

Dames Wandelen

Dames Wandelen Ook wandelen is een sport en het is wel degelijk gezond om per dag een half uurtje te lopen. Wandelen vermindert de kans op hart- en vaatziekten en met een uurtje stevig wandelen kun je zo 250 kcal verbranden. Tevens werkt wandelen stress verlagend, tijdens het wandelen kun je je gedachten verzetten en maak je ruimte in je hoofd.

Nog een voordeel van wandelen is dat het een weinig blessuregevoelige sport is en dat ook “ouderen” deze sport prima uit kunnen oefenen. Buiten zijn geeft een heerlijk gevoel, je wordt er vrolijk van en het geeft je weer energie! Lees meer...

1-24 van 1282

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

1-24 van 1282

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

De wandeloutfit

Door tijdens een wandeltocht meerdere lagen te dragen kun je je op alle weersomstandigheden voorbereiden. Draag als eerste laag een thermoshirt (en bij extreme kou een thermobroek), als tweede laag een isolerend kledingstuk zoals een pulli of fleece. Zorg dat de derde laag wind- en waterafstotend is. Is het erg warm? Dan kun je een van de lagen uittrekken. Is het juist heel erg koud? Dan kun je er een extra pulli of fleece onder dragen.

In de zomer heb je natuurlijk voldoende aan één of twee lagen, afhankelijk van de temperatuur. In de zomer kun je het beste kiezen voor luchtige kleding, zodat het lichaam goed zijn warmte kwijt kan. Daarnaast is het fijn om een petje te dragen op de warmere dagen, zodat je je gezicht koel kunt houden.

Wandelschoenen

Speciale wandelschoenen maken wandeltochten een stuk aangenamer, zeker als je te maken hebt met een oneffen ondergrond of lang van huis weg bent. Wandelschoenen beschermen je voeten tegen blessures en blaren en bieden daarnaast de demping en grip die je nodig hebt. Ga je een wandeling maken waarbij je te maken krijgt met veel hoogteverschillen? Kies dan voor hoge wandelschoenen. Deze bieden extra steun rond de enkels waardoor de kans op verzwikkingen een stuk kleiner is. Als je zwakke enkels hebt is het sowieso aan te raden om hoge schoenen te dragen.

Lage schoenen zijn fijner om te dragen in de zomer en voor wandelingen over vlakke paden. Als je op citytrip gaat of over asfaltwegen loopt dan bieden ook deze schoenen voldoende ondersteuning.

Tips

Begin je net met wandelen? Begin dan rustig en bouw jouw wandeltempo steeds iets op. Dit geldt ook voor de afstand.

Kijk voor je gaat wandelen welk weer je kunt verwachten, zo kun je je voorbereiden op een eventuele regenbui of op een warm zonnetje.

Wandelsokken hebben een vocht afdrijvende functie, waardoor je voeten koel en droog blijven. Tevens zijn wandelsokken naadloos, wat de kans op blaren sterk vermindert.