Ik wil mijn pakket terugsturen. Hoe werkt dit en kost dit geld?
+-
Niet tevreden over jouw bestelde artikelen? Jammer! Je kunt deze binnen 30 dagen retour sturen via een DHL servicepunt (kosten €1,99). Meld je retour via Returnista aan op deze pagina.
Wij sturen jou een mailtje als de retour verwerkt is. Dit duurt ongeveer 5 tot 7 werkdagen.
Hoeveel verzendkosten worden er gerekend?
+-
De verzendkosten zijn als volgt:
Standaardlevering: €6,95
Avondlevering: €7,95
Wat is de levertijd bij Plutosport?
+-
Wij bezorgen wanneer het jou het beste past! Bestel je vandaag voor 22.00, dan ontvang je jouw bestelling de volgende dag. Je kunt ook kiezen voor een avondlevering of een dag beter bij je past. Alleen zondag is geen afleverdag.
Let op: bestellingen kunnen niet geleverd worden op een postbus- of NAPO adres.
Afhalen Bestellingen die geplaatst worden op werkdagen worden snel gepakt en staan al binnen twee uur voor je klaar! Zodra je de afhaalbevestiging hebt ontvangen kun je de bestelling op komen halen bij ons servicepunt. Deze is op werkdagen van 09.00 tot 18.00 geopend. Het adres is Geerweg 46, 2461 EB in Ter Aar.
Kan ik mijn artikel(en) omruilen?
+-
Ja, omruilen in een andere maat is mogelijk. Meld je omruiling via Returnista aan op deze pagina.
Jouw omgeruilde artikel wordt de eerstvolgende werkdag door ons verwerkt zodra je retour aangekomen is bij ons.
Wil je een artikel omruilen in een andere kleur? Dat is helaas niet mogelijk. Bestel dan het gewenste artikel opnieuw.
Mijn ontvangen artikel is beschadigd. Wat nu?
+-
Wat vervelend! Wij lossen dit graag voor je op.
Stuur een e-mail naar info@plutosport.nl met een foto van de klacht. Vermeld duidelijk jouw naam en bestelnummer. Meld het artikel als retour aan en geef duidelijk aan dat het om een klacht gaat. Stuur het artikel naar op door de rest van de retourprocedure te volgen. Wij gaan op zoek naar een passende oplossing en nemen binnen 7 tot 10 werkdagen contact met jou op.
Wat is de status van mijn bestelling/retour?
+-
Zodra jouw bestelling wordt verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging met daarin de track and trace link. Via deze link kun je jouw bestelling volgen.
Als je een pakketje retour stuurt, krijg je bij het DHL servicepunt ook een code waarmee te volgen is waar het pakketje zich bevindt. Uiteraard ontvang je van ons een mail als jouw retour bij Plutosport in behandeling is genomen, dit zal binnen 5 tot 7 werkdagen zijn.
Na het ontvangen van die mail staat het geld binnen 2 tot 3 werkdagen weer op de rekening waarmee je hebt betaald.
Waarom krijg ik geen bevestigingsmail?
+-
Het kan helaas gebeuren dat de bevestigingsmail in de spambox terecht komt. Kun je de mail ook daar niet vinden? Geen paniek!
In jouw account vind je een overzicht van jouw bestellingen. Staat de status van de bestelling op "in behandeling"? Dan is de bestelling goed doorgekomen. Zodra deze verzonden en ontvangen is verandert deze status in "gereed".
Mijn pakket heeft een sorteerfout, wat nu?
+-
Er heeft helaas een sorteerfout plaatsgevonden bij de vervoerder waardoor het pakket 2 tot 3 werkdagen vertraging heeft opgelopen, vervelend!
Houd de track and trace link in de gaten om de levering te volgen.
Welke maat moet ik bestellen?
+-
Bij het grootste gedeelte van onze artikelen vind je een maattabel onder het vakje waar je jouw maat in kan vullen. In de maattabel vind je meer informatie die je kan helpen bij het bepalen van de juiste maat.
Twijfel je tussen twee maten? Bestel dan beide maten en stuur degene die niet past achteraf retour.
Wat wordt terugbetaald als ik (een deel van) mijn bestelling retourneer?
+-
Stuur je de gehele bestelling terug? Dan ontvang je binnen 14 werkdagen het gehele aankoopbedrag, inclusief de betaalde verzendkosten, terug op jouw rekening.
Deel van de bestelling retourneren
Als je een deel van de bestelling retourneert, krijg je het bedrag dat deze artikelen hebben gekost terug. Let op: Als het resterende orderbedrag na retourneren onder de grens voor gratis verzending (€100) komt, brengen wij alsnog de standaard verzendkosten van €6,95 in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het retourbedrag.
Cadeaukaarten
Als je de volledige bestelling hebt betaald met een cadeaukaart, geven wij je een nieuwe Plutosport Cadeaukaart met het volledige bedrag van jouw bestelling erop. Deze cadeaukaart ontvang je van ons per e-mail.
Als de aankoop is gedaan met een combinatie van een cadeaukaart en een andere betaaloptie, wordt de geldbetaling als eerste teruggestort. Als er nog een bedrag overblijft ontvang je een nieuwe cadeaukaart met het resterende bedrag.
Kortingscode
Heb je een kortingscode gebruikt en voldoet de bestelling na het retourneren van deze artikelen niet meer aan de voorwaarden van die kortingscode, dan wordt het bedrag van de kortingscode in mindering gebracht op het retourbedrag.
Wat gebeurt er met de gebruikte kortingscode als ik een deel van de bestelling retourneer?
+-
Aan kortingscodes zitten voorwaarden verbonden. Voldoet jouw bestelling nadat je deze deels retour hebt gestuurd niet meer aan deze voorwaarden? Dan wordt het bedrag van de kortingscode in mindering gebracht op de retourbetaling.
Wat gebeurt er met mijn cadeaukaart als de betaling mislukt is?
+-
Wanneer de betaling met een cadeaukaart mislukt is, is jouw cadeaukaart binnen korte tijd weer te gebruiken zodra de order de status 'geannuleerd' heeft gekregen. Dit kan je terug zien in jouw account.
Spaar nu gratis €2,50 extra korting op je volgende aankoop