Header USP's
Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Retourneren  Gratis retourneren Bedrukkingsservice  Bedrukkingsservice Eerlijk & duurzaam  Eerlijk & duurzaam Tips&Trends  Tips&Trends

Save The Duck

1-24 van 48

Pagina:
  1. 1
  2. 2

1-24 van 48

Pagina:
  1. 1
  2. 2

SAVE THE DUCK

Het modieuze merk Save the Duck is opgericht in 2012. Het merk produceert enkel producten die dier, mens en natuurvriendelijk zijn. Save the Duck doet er alles aan om producten te laten passen in de wereld waarin we vandaag leven en voor een respectvolle en duurzame toekomst.

B Corp certificaat

Alles en iedereen rond Save the Duck is zich bewust van de waarde van het milieu ten gunste van een duurzame wereld. Het merk ziet het als een uitdaging om de kwaliteit van het leven te koppelen aan de schoonheid van de natuur. Sinds oktober 2019 mag het merk zich een B Corp onderneming noemen. Dit certificaat wordt uitgereikt aan bedrijven die de op het gebied van sociale- en duurzame doelstellingen de hoogste standaarden van transparantie en verantwoordelijkheid behalen.

De doelgroep van Save the Duck bestaat uit iedereen die zich bezighoudt met de milieuproblemen, planeetliefhebbers en globetrotters. Door tijdloze, kwalitatieve

Wij respecteren dieren

Aangezien Save the Duck veel respect heeft voor de dieren en hun omgeving doet zij er alles aan om wreedheidvrije producten te produceren en te voorkomen dat uitbuiting van dieren plaatsvindt. Door geavanceerde technologieën te gebruiken om duurzame materialen te maken voorkomt het merk uitbuiting van dieren.

Wij geven om mensen

Als modemerk voelt Save the Duck zich verantwoordelijk voor het beschermen van mensenrechten en het garanderen van gezondheid en veiligheid. Dit geldt voor de gehele keten, van producenten en werknemers tot klanten. Save the Duck staat voor het opbouwen van langdurige relaties met fabrieken die dezelfde doelen delen: het beschermen van mensenrechten en het bieden van eerlijke banen.

Save the Duck heeft een ‘Gedragscode voor de Supply Chain’ aangenomen. Deze beschermt en begeleidt de keuzes op het gebied van verantwoordelijke inkoop. De gedragscode bevat minimale sociale, ecologische en ethische vereisten voor leveranciers. Aan de hand hiervan eist Save the Duck van alle leveranciers dat zij zich houden aan de principes op het gebied van milieuduurzaamheid, sociale duurzaamheid en werknemersrechten, bescherming van gezondheid, een veilige werkplek en naleving van wetgeving en bedrijfsethiek.

Wij zetten ons in voor de toekomst

De belangrijkste en inspirerende waarden van Save the Duck zijn het welzijn van de mens, respect voor dieren en ontwikkeling van duurzaamheid, zowel ecologisch als sociaal. Bij de groei van het bedrijf wordt er dan ook vooral gekeken naar het grotere doel: een positieve impact creëren voor mensen en de omgeving waarin ze actief zijn.

Door zich te richten op de volgende punten doet Save the Duck er alles aan om het hoofddoel te bereiken:
  • Doorgaan met het creëren van dierenvrije producten, deugdzaam vanuit milieu- en sociaal oogpunt in hun levenscyclus, om te voldoen aan de behoeften van de klant;
  • Producten met en lange levensduur ontwerpen met minder impact op het milieu, waardoor we zo snel mogelijk het doel van nulemissies van klimaatveranderende gassen (BKG) kunnen bereiken;
  • Vermindering van het gebruik van natuurlijke hulpbronnen door bijvoorbeeld het gebruik van energie uit hernieuwbare bronnen, de vermindering van energieverbruik en de milieueffecten van afvalwater van oorsprong uit de productiecyclus;
  • Bevordering en versterking van toeleveringketens die door de rechten en het welzijn van werknemers respecteren, waardoor deugdzame productieve omgevingen worden gegarandeerd waarin elk mens professionele vervulling kan inden bij het uitoefenen van zijn activiteit.

Wij houden van de natuur

Respect voor dieren en het milieu is waar Save the Duck voor staat. Door het gebruiken van onbewerkte en gerecyclede materialen die verkregen zijn uit geschikte bronnen, probeert het merk klanten een breed assortiment duurzame producten te bieden en natuurlijke hulpbronnen te sparen en beschermen.