Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  14 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

Fitnessschoenen voor heren

Ben jij regelmatig in de sportschool te vinden? En doe je dan aan krachttraining en cardio of kies je voor een les? Afhankelijk van de soort workout die je doet in de sportschool kies je de juiste fitnessschoenen. Wij leggen je graag uit waar je op moet letten. Lees meer...

1-24 van 98

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

1-24 van 98

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

De workout

Je kan verschillende vormen van fitness beoefenen in de sportschool. Te denken valt aan cardio en krachttraining, maar ook de verschillende lessen worden steeds populairder. Wat dacht je van spinning, aerobics en steps. Niet iedere fitnessschoen is geschikt voor alle workouts. Maak je bijvoorbeeld veel springende bewegingen, dan heb je fitnessschoenen nodig die veel demping bieden. Is krachttraining meer jouw ding? Zorg dan voor schoenen met een wat grovere zool, waardoor je veel grip hebt.

Krachtsporter

Als je alleen oefeningen doet op de apparaten, heb je geen speciale schoenen nodig. Je voeten en gewrichten worden weinig belast. Ben je veel met zware attributen bezig, zoals dumbells en halters, dan heb je fitnessschoenen nodig met goede demping en grip. Er komt dan namelijk wel veel gewicht op je voeten, enkels en knieën te staan en je wil op die momenten niet uitglijden.

Workouts op muziek

De workouts op muziek worden steeds populairder, steps en aerobics zijn hier voorbeelden van. Je maakt veel zijwaartse en draaiende bewegingen tijdens zo’n workout. De fitnessschoenen die geschikt zijn voor deze lessen moeten deze bewegingen bevorderen. Fitnessschoenen met diagonale ribbels in de zolen zijn geschikt om te dragen. Heeft de zool een profiel met lange rechte strepen, dan kan de voet vast blijven staan en dat vergroot de kans op blessures.

Cardio

Doe je veel aan cardio? Als je op een loopband gaat hardlopen, dan kan je het beste kiezen voor hardloopschoenen. Deze schoenen bieden de demping die je nodig hebt om blessures te voorkomen. Bij andere vormen van cardio zijn geen speciale schoenen nodig. Ga dan wel voor fitnessschoenen die licht van gewicht zijn en goed ademen, zodat transpiratie naar buiten toe kan en je geen warme en natte voeten krijgt.

Springen

Plyo is een workout waarbij veel gesprongen wordt, soms zelfs met extra gewichten. Deze workout is goed voor de vetverbranding. Je gewrichten, spieren en pezen krijgen een hoop te verduren tijdens plyo. De klap die je lichaam bij elke keer dat je landt te verduren krijgt, is ongeveer vijf keer je lichaamsgewicht. Je hebt dan fitnessschoenen nodig die veel demping en grip bieden. Doe je dit niet, dan kunnen er nare blessures ontstaan.

Tips

In de productomschrijvingen staat aangegeven welke mate van demping de fitnessschoenen bieden. Koop je fitnessschoenen niet te krap, je voeten zetten uit bij warmte. Pas je schoenen in de namiddag. In de loop van de dag zetten je voeten uit. Je voeten mogen ook niet schuiven in de schoenen, te groot is daarom ook niet goed. Verschuiving kan leiden tot blaren.

Heb je vragen? Stel ze gerust aan onze klantenservice.