Header USP's
Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Retourneren  Gratis retourneren Bedrukkingsservice  Bedrukkingsservice Eerlijk & duurzaam  Eerlijk & duurzaam Tips&Trends  Tips&Trends

Fitnessschoenen voor kinderen

Of je nu jong of oud bent, je voeten verdienen goede fitnesschoenen voor tijdens het sporten. Afhankelijk van welke workout je doet in de sportschool zijn er geschikte fitnessschoenen. Lees meer...

19 Artikel(en)

19 Artikel(en)

Verschillende workouts

Vroeger bestond fitness vooral uit cardio en krachttraining, maar tegenwoordig kan je veel meer sporten volgen in de sportschool. Groepslessen worden steeds populairder en zijn er ook speciaal voor kinderen. Het ligt aan de workout die je doet welke fitnessschoenen geschikt zijn. Bij een dansles heb je bijvoorbeeld veel meer demping in je schoenen nodig dan wanneer je aan krachttraining doet.

Krachttraining

Ben jij een krachtsporter en doe je alleen oefeningen op de apparaten, dan heb je geen speciale fitnessschoenen nodig. De belasting voor je voeten en gewrichten is dan minimaal. Je hebt wel speciale fitnesschoenen nodig als je veel met zware attributen bezig bent, zoals dumbells en halters. Er komt dan meer gewicht op je voeten, enkels en knieën te staan. Daarnaast mag je niet uitglijden. Je hebt dan fitnesschoenen nodig met goede demping en grip.

Lessen op muziek

Tegenwoordig zijn er ook veel groepslessen op muziek in de sportschool. Streetdance en Zumba zijn voorbeelden van dit soort groepslessen. Je maakt hele andere bewegingen dan wanneer je aan cardio of krachttraining doet. Zijwaartse en draaiende bewegingen zijn veel voorkomende bewegingen. Je schoenen moeten deze bewegingen kunnen ondersteunen. Ga daarom voor fitnessschoenen met diagonale ribbels in de zolen. Een zool met een profiel met lange rechte strepen is niet geschikt. Je voet kan dan vast blijven staan waardoor de kans op blessures toeneemt.

Cardio

Sta je veel op de loopband, trek dan speciale hardloopschoenen aan. Je hebt dan veel demping nodig en dat bieden deze schoenen. Bij de andere vormen van cardio is het niet nodig om speciale schoenen te dragen. In dat geval raden we aan fitnessschoenen te dragen die licht van gewicht zijn en goed ademen.

Springtraining

Een workout waarbij veel gesprongen wordt is plyo. Plyo is goed voor de vetverbranding, maar hou er rekening mee dat niet iedereen deze workout kan doen. Je lichaam krijgt een hoop te verduren tijdens deze springtraining. Je gewrichten, spieren en pezen krijgen ongeveer vijf keer je lichaamsgewicht te verwerken. Dit moet je lichamelijk wel aankunnen. Mocht je deze workout gaan doen, dan heb je fitnessschoenen nodig die veel demping en grip bieden.

Tips

Je voeten zetten uit bij warmte. Zorg dat er voldoende ruimte in de schoenen zit. Pas je schoenen in de namiddag. Je voeten zetten ook uit in de loop van de dag. Je krijgt dan het beste beeld hoe de schoenen zitten. Uiteraard mogen de schoenen ook niet te ruim zitten. Verschuiving kan leiden tot blaren.

Kijk in de bijbehorende maattabel voor de juiste maat. Dit kan per merk verschillen.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust aan onze klantenservice.