Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  14 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting

Trainingsbroeken voor dames

Om ervoor te zorgen dat je lichaam voor en na je voetbaltraining- of wedstrijd op temperatuur blijft is het aan te raden een trainingsjas en trainingsbroek aan te trekken. Trainingsbroeken zijn zo gemaakt dat je ze makkelijk aan en uit kan trekken. Lees meer...

2 Artikel(en)

2 Artikel(en)

Wanneer een trainingsbroek?

Een trainingsbroek wordt meestal voor en na het voetballen gedragen. Is het te koud voor een short, dan kan je de trainingsbroek ook aan houden tijdens een voetbaltraining. Belangrijk is dat je spieren warm zijn en blijven, warme spieren zijn minder blessuregevoelig. Het is daarom verstandig de trainingsbroek tijdens de warming-up aan te laten. Trek de trainingsbroek na je training of wedstrijd weer aan, zodat je spieren niet te snel afkoelen. Het rustig af laten koelen van de spieren verminderd de spierpijn.

Voorkomen blessures

Je spieren moeten warm zijn om de kans op spierscheuringen te verkleinen. Door het dragen van een trainingsbroek worden de spieren sneller warm en blijven ze op temperatuur. Daarnaast is een goede warming-up van belang voor het warm en soepel maken van je spieren. Doe na het voetballen een cooling down. Trek de trainingsbroek dan ook weer aan, zodat je spieren geleidelijk aan afkoelen.

Is het 10 graden Celsius of kouder buiten? Draag dan ook tijdens de voetbaltrainingen een trainingsbroek. Draag je geen lange broek, dan neemt de doorbloeding af door de kou. Je spieren krijgen daardoor minder voedingsstoffen en afvalstoffen worden niet goed afgevoerd. Er ontstaat dan sneller verzuring en je hebt langer nodig om te herstellen.

Het materiaal

Het materiaal van een trainingsbroek moet in staat zijn om transpiratievocht af te voeren. Een synthetische stof heeft deze eigenschap en zorgt er daarmee voor dat je lichaam droog en comfortabel blijft aanvoelen. Een combinatie van een synthetische stof en katoen is ook nog een optie, maar een trainingsbroek die volledig van katoen is gemaakt raden we af. Katoen neemt vocht op en voert dit niet af. Katoen wordt door transpiratie nat en zwaar en je krijgt het koud. Kou is niet goed voor je spieren.

Er zijn twee soorten trainingsbroeken te onderscheiden, de polyester trainingsbroeken en de woven trainingsbroeken. Beide soorten zijn gemaakt van polyester, alleen zijn de woven trainingsbroeken met een andere techniek gemaakt. Woven houdt in dat het materiaal geweven is. De garens worden dicht op elkaar geweven, waardoor er een gladde, soepele stof ontstaat.

Een aantal merken voegen de vochtafdrijvende eigenschap toe door middel van een eigen technologie. Nike doet dit door middel van de Nike Dri-Fit technologie en Adidas heeft haar eigen Adidas ClimaLite technologie.

Je moet optimaal in de trainingsbroek kunnen bewegen. Per merk vallen de maten anders. Kies de juiste maat door deze te checken in de bijbehorende maattabel.

De meeste trainingsbroeken hebben een elastische tailleband, soms met aantrekkoord. Hierdoor zit de broek aansluitend om je lichaam. Daarnaast hebben de trainingsbroeken vaak korte ritsen aan de onderkant van de broekspijpen. Je kan de broek dan makkelijk over je schoenen aan en uit trekken.

Tips

Houd je aan de wasvoorschriften, deze staan beschreven op het label aan de binnenkant van de trainingsbroek. Gebruik geen wasverzachter, dit kan de technische weefsels beschadigen waardoor belangrijke eigenschappen van de broek verloren gaan. Stop de broek niet in de droger, maar hang deze op om te drogen.

Combineer je trainingsbroek met een trainingsjas en je gaat goed voorbereid het voetbalveld op.

Heb je vragen? Stel ze gerust aan onze klantenservice.