Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedenktijd  14 dagen bedenktijd Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting Tips&Trends  Tips&Trends

Trainingspakken voor dames

Kleed je warm genoeg aan als je naar de sportschool gaat. Je spieren worden dan alvast een beetje opgewarmd. In combinatie met een warming-up kan je goed voorbereid aan je workout beginnen en is de kans op vervelende blessures een stuk kleiner. Lees meer...

2 Artikel(en)

2 Artikel(en)

Goede voorbereiding

Warme spieren zijn soepel en daardoor minder gevoelig voor blessures. Een trainingspak biedt je warmte voordat je gaat beginnen aan je workout. Trek het trainingspak pas na de warming-up uit. Je spieren zijn dan voldoende opgewarmd. Na afloop van je training is het verstandig het pak meteen weer aan te trekken. Je spieren kunnen dan geleidelijk aan afkoelen en de kans op spierpijn is daardoor stuk kleiner.

Kenmerken trainingspak

Een trainingsjas en een trainingsbroek vormen samen een trainingspak. De meeste trainingspakken worden gemaakt van een synthetisch materiaal. Dit heeft als voordeel dat het pak in staat is om transpiratievocht naar buiten toe af te voeren en zo je lichaam drooghoudt. Daarnaast drogen synthetische materialen snel.

De trainingsbroek heeft over het algemeen korte ritsen aan de onderkant van de broekspijpen. Je kan de broek dan makkelijk over je schoenen aan- en uittrekken.

Een trainingspak is niet alleen een goede keuze om aan te trekken naar de sportschool toe, ook thuis draagt een trainingspak comfortabel.

Tip

Was je trainingspak volgens de wasvoorschriften. De instructies zijn te vinden op het label aan de binnenkant van het trainingspak. Dit is van belang om de functionele eigenschappen van het pak te behouden. Stop het trainingspak niet in de droger.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust aan onze klantenservice.