Header USP's
Retourneren  Gratis retourneren Bedrukking  Bedrukkingsservice Levering  Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis* Korting  Altijd topmerken met korting Tips&Trends  Tips&Trends

Wandelen

Wandelen Wandelen is goed voor lichaam en geest! Sommige mensen wandelen recreatief en andere wandelaars zijn in training voor een wandeltocht. Maar waar is een wandeling nu eigenlijk goed voor? Lees meer...

1-24 van 2551

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

1-24 van 2551

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Inspanning of ontspanning?

Wandelen is zowel inspannend als ontspannend. Tijdens het wandelen kun je genieten van de natuur en tegelijkertijd kun je je hoofd leegmaken. Wandelen werkt dan ook stress verlagend, daardoor worden natuurlijk ook de gevolgen van stress verminderd.

Tijdens het wandelen maakt je lichaam serotonine aan, beter bekend als één van de gelukshormonen. Dus wandelen is ook nog eens heel goed voor je humeur en je geluksgevoel!

Laagdrempelig

Zodra je de deur uit stapt kan de wandeling al beginnen, je kunt het rondje zo lang of kort maken als je zelf wilt en je kunt er op ieder gewenst moment mee beginnen. Wandelen is dus zeer laagdrempelig en door bijna iedereen te doen.

Gezond

Doordat wandelen een sport is met weinig risico’s, heeft het heel veel voordelen! Wandelen is namelijk op veel vlakken goed voor je gezondheid, het is goed voor je spieren, botten, hart, bloedvaten, longen en hersenen!

Het is natuurlijk geen geheim dat je spieren en botten sterker worden van beweging, maar wist je ook dat het kraakbeen bij de gewrichten goed blijft door regelmatig een wandeling te maken? En dagelijks een half uur wandelen is ook nog eens heel goed voor je conditie! Juist daarom is wandelen ook heel goed voor oudere mensen.

Ook is een wandeling de uitgelezen mogelijkheid om frisse lucht tot je te nemen, wat uiteraard goed is voor de longen. Buiten zijn geeft tevens positieve seintjes naar de hersenen, waardoor je vrolijker wordt en meer energie krijgt.

Wandelschoenen

Een mooie wandeling is lang zo mooi niet meer als je last krijgt van je voeten. Daarnaast is het belangrijk dat je goede grip hebt waardoor je niet uitglijdt en voldoende demping zodat je gewrichten weinig klappen op hoeven te vangen. Meer informatie over het vinden van de juiste wandelschoenen vind je hier.

Tips

Slecht weer bestaat niet, een slechte voorbereiding bestaat wel! Kijk voor aanvang van de wandeling eerst naar het weerbericht en tref de juiste voorbereidingen.

Stippel een leuke route uit van ongeveer 2,5 á 3km en wandel deze iedere dag. Zo pak je iedere dag je ontspanning en voldoe je aan de aanbevolen 30 minuten beweging per dag.

Bij het kiezen van je wandelkleding raden wij je aan gebruik te maken van het 3-lagen systeem. Lees op de pagina wandelkleding meer over dit systeem.